0485 98 22 75

Welke sociale media kanalen gebruik ik het best?

Ook dit is een vraag die vaak wordt gesteld door onze klanten. Moet ik een facebookfanpagina aanmaken? Hoe belangrijk is het gebruik van Twitter?

Het gebruik van sociale media kanalen kan vele voordelen hebben, maar laten we starten met de drie belangrijkste redenen voor het gebruik ervan.

Voordelen gebruik sociale media:

Bereik van je doelpubliek: door het verspreiden van berichten kan je je doelpubliek bereiken en dit op een relatief goedkope manier.
Een goed voorbeeld hiervan is het bericht dat je deelt via facebook over bv. een nieuwe folder. Zo breng je in 1 beweging al jouw klanten, die tevens fan zijn van jouw facebookpagina, op de hoogte van jouw nieuwe folder, zonder dat deze personen echt op zoek waren naar deze informatie of jouw website hebben bezocht. 
Berichten die goed zijn opgesteld worden hopelijk ook nog eens gedeeld door enkele volgers en zo bereik je mogelijk nog meer geïnteresseerden.

Publiek naar je eigen website brengen: naast het bereiken van je doelpubliek met je berichten, kan je deze personen ook naar je eigen website leiden.
Het principe is eenvoudig. Je hebt een nieuw product dat je zopas hebt toegevoegd aan je website. Deel de link van deze pagina via facebook, geïnteresseerden klikken op dit bericht en komen zo op jouw website terecht. 

De aanwezigheid op sociale media kanalen is ook belangrijk voor de SEO van uw website. Het aanmaken van een fanpagina op Facebook kan bijvoorbeeld bijdragen tot het sneller getoond worden in de zoekresultaten van Google, ook al ben je eigenlijk niet zo actief bezig met die pagina. Vandaar raden wij ook steeds ook klanten aan om een facebookfanpagina aan te maken.